15 april, 2013

Provade något nytt…

Posted in tankar den 9:07 e m av ZeeJay

På http://www.designmantic.com kan man visst skapa sig en logotype helt gratis…
Med ett outtömligt bibliotek av bilder och ett par textrader skapar man enkelt en simpel logga till webbsidan eller visitkorten. Än så länge är jag osäker på hur bra kvalitet det är på bilden så jag vet inte om det går att använda den till större tryck. 

Tanken i alla fall att jag ska använda loggan till en affiliate-butik, så det behövs ju inget jätteimponerande. 

Så nu hoppas vi på det bästa.

Efter en hel del letande hittade jag en tillräckligt intetsägande bild föreställande en lätt irriterad och väldigt stiliserad hund. Tillsammans med webbadressen uppdelad på två rader och med två olika typsnitt så blir det en bra dynamik som kommer att fungera i alla fall hjälpligt. Sen får vi väll se hur det ser ut när den väl kommer på sidan. 

Den största anledningen till att jag använde den här typen av tjänst är att jag råkar sitta vid en dator som inte har tillstymmelse till grafikprogram så då har nöden ingen lag…

Sen att dom tvingar mig skriva blogginlägg för att slippa betala är ju en helt annan sak.. att sparka liv en i gammal blogg som inte har några läsare stör ju ingen. Och si så där två hundra ord är ju inget problem, undrar bara hur dom reagerar på att det är skrivet på svenska.

Kommentera

