9 februari, 2009

Jag tror jag får schlag…

Posted in melodifestivalen den 1:09 f m av ZeeJay

Såg ni gårdagens deltävling i melodifestivalen? I så fall lider jag med er… Det var det sämsta startfällt i en melodifestival på länge, svenska folket röstade som vanligt som en hög lallande byfånar…

Men men, vi börjar väll från början.

Kvällen började med en trip till den lokala Ica-butiken, Favoritmix och Pepsi inhandlades. Sedan vidare hem till ett par vänner där den är schlagertokig och den andra schlagerhatare. Frun jobbade så hon kom dit under dom sista minutrarna. 

Till att börja med har vi ju programledaren, jag var inget stort fan av Christian Luuk men efter att ha sett Petra Mede så vill jag bara säga: Christian, kom tillbaka, allt är förlåtet. Och att någon på så kort till kan byta mellan så många utstyrslar utan att hitta något som såg snyggt ut är över mitt förstånd. Detta trots att fem personer hjälpte henne att byta kläder. Givetvis har någon del av hjärtat som tycker lite synd om henne för hennes enorma ryggsmärtor som gjorde att hon var tvungen att ledas av scenen varje gång hon skulle byta kläder.

Första bidraget var Nina Söderquist med Tick Tock

Läs hela inlägget här…

Kommentera

