12 november, 2008

Dags att göra ett litet test…

Posted in arbete, bloggar, internet, tankar den 9:20 e m av ZeeJay

Windows Live Writer heter det, det konstiga lilla programmet som Windows Live Messenger (MSN) ville installera på min dator… det har legat där helt oanvändt i flera veckor och jag tänkte att nu är det dags. Dags att antingen använda eller radera… Givetvis gick tankarna direkt till radera-alternativtet, men sen tänkte jag: ääähhh, vi testar i alla fall. Så det är det jag gör nu, skriver ett helt meningslöst blogginlägg bara för att testa. Och själva skrivandet i sig verkar ju funka bra, en fördel att man inte skriver i ett webbfönster som kan få för sig att gå bakåt eller följa en länk eller andra dumheter mitt i skrivandet.  I menyraden till höger har jag en massa roliga knappar infoga bild, länk, tabell, karta och taggar… länk och bild är ju inget konstigt, men ett försök ska nog göras att infoga en karta…

Kartbild

Och ja se på fan, det funkar.. eller det hade nog funkat med karta om jag nöjt mig med det men jag var ju bara tvungen att infoga ett fågelperspektiv över jobbet istället.  Det är alltså här jag jobbar hela veckorna….

En fördel VERKAR vara att jag kan stoppa in flera bloggkonton här på samma ställe, undrar om det dessutom går att använda för att cross-posta?

I övrigt verkar det funka helt ok, enda nackdelen är att jag inte hittar något ENKELT sätt att infoga WordPress-taggarna… infoga taggar-alternativet innehåller visst bara technorati…

 

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Däremot var det enkelt att byta till HMTL och lyfta in bloggar.se-taggarna…

På återseende

Kommentera

