24 februari, 2008

Bloggstafetten – Min drömrubrik…

Posted in bloggar, tankar tagged , , , , , den 12:14 f m av ZeeJay

Okej, då var det dags för mitt inlägg i Februaristafetten… Mitt ämne kommer ifrån Martin JönssonEkorrhjulet och lyder: ”skall han för redogöra över sin drömrubrik i kvällstidningarna” och det kan ju bli spännande…

För det första blir det inte en drömrubrik.. utan flera stycken inom olika områden…

Och jag kommer att köra både på rubriker och löp…

Till att börja med:

Världsfreden är här!

Kan det bli bättre än så är? Det här är väll vad de flesta drömmer om, förutom en eller annan vapentillverkare och yrkesmilitär… men egentligen.. vad är det för roligt med en sån här rubrik?? jag vill ha lite annorlunda saker… lite speciella…

Rent personligt så skulle jag ju gärna vilja se:

ZeeJay utsedd till världspresident!

Tänk vad roligt livet skulle vara då… inte bara för mig.. utan för alla… Massa roliga saker som skulle ske… det lovar jag er….

Men det som skulle vara riktigt intressant är faktiskt:

Kvällstidningarna ska hädanefter innehålla nyheter!

Artiklen som följer ska givetvis handla om hur kvällstidningar insett att det finns skvallertidningar på annat håll och att dom bör ägna sig åt att rapportera om nyheter och hädanefter fullkommligt kommer att ignorera att britney visat trosorna när hon stigit ur bilen….

Annars skulle en rubrik som:

Sverige skrotar skatterna!

Alltid vara roligt… kommentar överflödig…

Snart hoppas jag däremot att få se:

ZeeJay’s Tankar i full fart igen!

Anledningen till detta är att det varit rätt mycket stiltje här på sistone… vilket även påpekas av min företrädare i staffetten… Jag har de senaste veckorna faktiskt bara bloggat om melodifestivalen… anledningen till detta? Jo, den enda lediga tiden jag har haft har varit på lördagskvällarna… och efter melodifestivalen är det ju just det som är lämpligt att blogga om… men jag lovar… inom en vecka eller så… så det bli fart här…

Sen var det dags att lämmna stafettpinnen vidare…

Nu går den till Cilla och hennes ämne kom jag på när jag knåpade på mina rubriker…

”Detta skulle jag göra om jag var världpresident för en dag”

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

4 kommentarer »

  1. Hehe. Kul.
    Världsfreden är här(för att stanna) skulle väl vara min drömrubrik i så fall 🙂
    Att kvällstidningarna håller inne med nyheterna, det har jag märkt: vi får väl bara veta det som Tredje Statsmakten, massmedia, VILL att vi ska veta.

    Det är ju bland annat därför de smörjer oss med Britnes trosor, hur vanligt det är med analsex och att vi ska banta och baka gräddtårtor, köpa oss lyckliga och käka lyckopiller. (Utan att fatta sambandet).
    Arbeta och hålla käften, helst tills vi stupar. Helst vara 25 år, ha vuxna barn, lång arbets- och livserfarenhet och vara klara med studierna…..
    Det finns mycket jobb att göra här i världen som Världspresident, det är också en sak som är säker…”Cura, ut valeas”, som man säger på latin.//Kari

    Det värsta med nyhetsrapporteringen nuförtiden måste ändå vara ”icke-nyheterna” ibland kan man läsa igenom en hel tidning full med saker som INTE hänt… som till exempel: (nu hittar jag på igen…) Kristian Luuk blev INTE arg på Björn Gustafsson, eller INGA blev strömlösa efter stormen i natt.
    Alltså ska det vara på det sättet kan jag skriva ihop en egen kvällstidningen på en fikarast: Kalle, 34 år från ystad blev inte skjuten på stockholmscentralstation inatt vid 3-tiden… det går att skriva om precis vad som helst.. 😉
    Sköt om dig själv föresten…
    //Z

  2. Hahaha! Det skulle vara kul att se en sån tidning IRL. En antifungerande tidning? Bakvända världen?” Idag är det inte den 28e maj och våren är sålunda ff något fördröjd. Ni ska inte vara ledsna för det.”
    Man ska inte använda negationer så där som de ofta används. Det skapar negativa vibbar hos folk.
    Sakta men säkert drivs folk mot depressioner och skit för att det aldrig händer något kul – i.a.f inte som det skrivs om.

    Sånt får man hitta på själv, om man klarar det. Jag klarar det, många gör det men alltför många gör det inte…..
    Utslagning och nyfattigdom, våld och droger blir summan av kardemumman i förlängningen av ett samhälle som kräver allt mer och mer men gör allt mindre för dem som bor däri.
    Politiker i alla läger har glömt att det är DE som ska serva folket, inte tvärtom..
    Det finns en röd tråd i alltihop – varför folk mår som de gör. Många,många.

    Nu har jag sparat din länk så jag kan titta in och läsa mer. Men jag har fått så många kommentarer den här veckan, säkert över 300 stycken. Och jag är en sån som gärna vill svara på allihop:/.//Sov gott(Måste skynda mej att släcka ner innan det kommer en ny kommentar). Välkommen tillbaks och rota bland mina inlägg och se om du hittar nåt du gillar.//Kari

  3. […] Sträcka 14: Rubriker (Zeejay) […]


Kommentera

