7 februari, 2008

Allt och inget…

Posted in fildelning, nyheter, skola, tankar, utbildning tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , den 11:12 e m av ZeeJay

Vet inte vad jag ska säga om dagens nyhetsskörd…

Det som sticker ut är att en hög med akvariefisk ska på rymdresa… Detta för att forskare skall kolla vad som hände med deras balansorgan när dom blir åksjuka…

Kan man inte bara snurra runt dom i en påse eller nått?? låta dom åka uppskjutet kanske…

Barn och ungdomar mår inte bra… det beror på att vi ställer för höga krav på dom… att dom ska lyckas i skolan och sånt… Ja, vi vet… en hög med människor tycker att det är synd om barn om dom skulle bli tvingade att prestera något…

Jag vågar faktiskt mig på att säga: DET ÄR BRISTEN PÅ KRAV SOM GÖR ATT DOM MÅR DÅLIGT!!!

Däremot att mobbingen är så hög är skrämmande.. även denna är givetvis en bidrag orsak till ovan nämnda ohälsa….

Men kan det vara samma sak här: Det är ingen som ger ungarna några riktlinjer… ställ högre krav på er barn.. ta i med hårdhandskarna om det visar sig att era barn är mobbare…

Men visst vore det hemskt om vi faktiskt gjorde något konkret mot mobbingen?? det är ju så mycket bättre att skriva en policy och sen prata med dom stackars ugdomarna… det är ju trots allt mobbarna som mår dåligt… för man mobbas ju inte bara för att man tycker att det är kul att vara djävlig.. eller??

Sen har vi judet faktum att FN hävdar att sverige inte är jämnställt nog… bara det borde göra att Gudrun får en plats i riksdagen nästa val…. uppenbarligen är det på grund av mäns våld mot kvinnor… finns det något land där kvinnors våld mot män är mer utbrett än motsatsen??? och hur vet vi att det inte är så i sverige? om min fru slog mig skulle jag fan inte våga berätta det för nån….

sen har vi ju flygplanet som krockade med en bil på E45… fanns det ingen flygplats inärheten eller?? nääee måste man nödlanda så måste man…. som tur var överlevde alla i alla fall….

 Sen var det dags igen…. fildelningskriget! The pirate bay soppan börjar koka ihop till en riktigt mustig gryta… Nu stämmer TPB danska staten inför EUdomstol… Och danska internetoperatören DMT2 funderar även dom på att ta saken vidare…

Slutligen.. min dator är just nu så slö att det tagit mig tre timmar att skriva det här inlägget….

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

6 kommentarer »

  1. Crona said,

    Jag håller med. Ställ krav på barnen, sätt upp lite regler och om de följer dem så ge dem frihet under ansvar så mår de bättre. Men problemet är ju att där inte är några föräldrar som ställer krav eller orkar umgås med sina barn. De har ju sin karriär att tänka på.

  2. PellesReality said,

    Som de vuxna mår ibland så lär det ju smitta av sig till barnen i sin tur i en värld där alla ska och vill allt samtidigt.Kan inte vara lätt att vara i skolåldern idag när regler och ordning tycks vara satt på undantaget.

  3. Anna said,

    Ta och läs rapporten, de flesta samtal och mail til BRIS handlar om familjekonflikter.

  4. Anna said,

    Jag minns mina lärare med respekt och beundran,jag undrar om kidsen av idag kommer att göra det?

  5. maluca said,

    Haha, men du tittade i alla fall! // maluca

  6. Bitte said,

    Tjabba!Så det är HÄR du är.Har funderat var du tog vägen.Melodifestivalen såg jag bara en snutt av,men gillade Suzzie Tapper.Annars bara fint med dig?


Kommentera

