6 februari, 2008

Läs för en euro i timmen…

Posted in nyheter, tankar, utbildning tagged , , , , den 1:48 f m av ZeeJay

Visst det är inte direkt en hög lön… men om man jämför med ingenting så blir det plötsligt värt det… speciellt med tanke på att det är barn mellan 6 och 12 år det handlar om…  (är inte det barnarbete föresten??)

I en liten stad i spanien betalar barnen för att läsa… Sitt på biblioteket en timme med näsan i god bok så får dina föräldrar en check i slutet på veckan… pengar som skall användas för att köpa något barnen vill ha…

Hade jag varit jag som som varit barn i Noblejas idag så skulle jag har gjort mig några hundringar i veckan… det hade varit ett bra tillskott till veckopengen…

Noblejas har bestämt sig för att satsa på att få barnen utbildade och det måste ju uppmuntras… intresset för att läsa och lära måste bli störra överallt… inte bara i Noblejas…

Borde vi införa det här i sverige?? skulle det göra någon skillnad? jag anar att vi i så fall skulle vara tvugna att kräva en bokrecension innan några pengar utbetalas… annars skulle våra svenska ungdomar av i dag bara sitta och bläddra i en bok och inte läsa den…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

