1 februari, 2008

Tredje gången gillt…

Posted in ekonomi, nyheter, tankar tagged , , , den 10:00 e m av ZeeJay

Nu börjar folk reagera i stugorna…

I kommentarerna till mina tidigare inlägg om klimatberedningen talas det om krig… det märks att folk är upprörda över det här…

Det märks även på aftonbladet… uppebarligen är större delen av svenska folket eniga om att det INTE är rätt väg att gå för att lösa miljöproblemen… då gäller det bara att dom där procenten som bestämmer förstår det oxå… det finns en anledning till att miljöpartiet inte är sveriges största parti…

Aftonbladets Lena Mellin verkar däremot tycka att det här en jättebra idé.. jag antar att hon bor strax intill en T-bane station… Jag kunde inte låta bli att skicka ett mail till henne där jag reagerade på hennes krönika eller vad det nu är…. har tyvärr inte fått något svar än…

 Dessutom vågar man ju inte buss längre… 1 500 spänn i böter är ju inte så kul…

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer »

  1. Erik B said,

    Shell gör tydligen miljardvinster, och så bråkar vi om några futtiga ören i skatt.
    Det vore bra att vi knde hitta något sätt att låta bensinbolagen betala dessa pengar utan att låta det gå ut över konsumenterna.

    Uppenbarligen går ju inte bensinbolagen på knäna direkt… Trots att jag röstar borgerligt så funderar jag på lagstiftning som begränsar hur mycket vinst man kan göra på miljöförstöring…

  2. aliceboivie said,

    snygg blogg 🙂


Kommentera

