1 februari, 2008

Svd’s 70 öre blev 118 öre…

Posted in ekonomi, nyheter, tankar tagged , , den 10:51 f m av ZeeJay

Igår reagerade jag här på att Klimatberedning enligt SVD förslår en bensinskattshöjning på 70 öre…

I dag läser jag i Aftonbladet att den föreslagna höjningen är 1 krona och 18 öre…

Det är ju ännu värre…

för att inte nämna kommentaren från ”en av ledamötena” –Folk har råd! VA?? vilket folk? inte det foket som är beroende av bilen iaf… kanske nån överbetald taxiåkare som använder bilen för att köra på skidsemester i åre en gång per år… Jag har fan inte råd att betala bensinen nu… jag får prioritera bort saker som mat och kläder för att HA RÅD att köpa mat och kläder…. hur sjukt är det???

Som sagt tidigare.. jag är helt för att gör något för att hjälpa miljön att tillfriskna… men det kan inte göras på det sättet att människor blir utslagna och förpassade till B-laget för att staten gör det svårare och dyrare att bo någon annanstans i Storstadscentrum…

I längden kommer det här visserligen att slå på alla… även de som inte har bil… saker och ting kommer att bli dyrare eftersom fraktpriserna stiger… bara att ta hem en rörmokare kommer att gå på några tio:or extra för att täcka in bensin och extraskatter för att man kör långt…

Att sen göra om reseavdraget och basera det endast på resesträcka är ju horribelt…

Jag bor så att DET INTE FINNS kollektivtrafik när jag/vi behöver det… jag måste hävda tidsvinst för att få göra små futtiga avdrag i deklarationen… men nu är det alltså slut med det…

Slå på dom som redan ligger… gör det…

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

4 kommentarer »

  1. Tom said,

    Svd räknade utan moms och skatt på sina 70 öre.

    skatt på det blir de 1kr 18öre

  2. Ulf said,

    Det man kan säga om citatet ”Folk har råd” är väl egentligen, hur dum får man vara?

    Om folk har råd så kommer dom ju att fortsätta
    åka bil, mao ingen effekt!

  3. Per Gustafsson said,

    Ja det är nog inga problem för de som har tillgång till kollektivtrafik men alla andra då?
    Alla som är tvingade att åka bil!

    Men den här gången så skall de ta mej tusan inte gå smärtfritt nu kan klimatmaffian fara åt helsike det är bara ännu ett sätt att suga ut bilisterna! Men kära växthusmuppar låt då ALLA pengarna gå till sattsningar på en utbyggnad av vägar o kollektivtrafik för exempevis skiftarbetare mm NU ÄR DET KRIG!!!!

  4. […] kommentarerna till mina tidigare inlägg om klimatberedningen talas det om krig… det märks att folk är upprörda över det […]


Kommentera

