28 januari, 2008

Men så ge upp nån gång…

Posted in nyheter, politik, tankar tagged , , , den 3:08 e m av ZeeJay

Gudrun misslyckades sist.. men hon ger sig inte… Nu är det nämligen dags för feministerna att inta EU… Och till nästa val här hemma i svedala så ska FI ställa upp i allt utom kyrkovalet…  det är väll ändå där dom hade gjort mest nytta…

Jag har verkligen någonting emot den här typen av extremfeminister…

Missförstå mig nu rätt…

Jag är för jämlikhet, jag är för lika lön för lika arbete…

Men jag tycker att det ska finnas nån djävla logik bakom tankesättet…

extremfeministernas mål verkar vara död åt männen – eller åtminstone förslavning av männen…  vet inte om jag kan ställa mig bakom det…

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Budson.se – Tv-spel, datorer, mobiltelefoner, allt från 1 kr!

9 kommentarer »

  1. Christian said,

    Vilket skämt, vaddå förslavning av männen? Männen skulle må bra av att ta en kritisk grankning av aspekter av sin könsroll också: varför inte börja m,ed gatuvåldet?

  2. Artikel 19 said,

    Feministiskt initiativ avsåg aldrig övergå till att bli en folkbildningsrörelse, tvärtom! Schyman och Carlshamres utspel idag syftade allena till att dölja partiets ohederliga partistöd.

    Läs mer om Fi och partiets bidragsfusk på min blogg, Artikel 19.

    http://artikel19.blogspot.com/2008/01/feministiskt-initiativs-bidragsfusk.html

  3. Fredrik said,

    @Christian:

    Så gruppen ”Männen” du beskriver har i sin könsroll egenskapen att tillämpa gatuvåld? Man kan inte förklara alla samhällsproblem bara genom kön.

    Jag är man, och jag slåss inte på gatan. Så tala för dig själv!

  4. Kalle said,

    Jaså, Gudrun har börjat supa igen…

  5. Sam Bertilsson said,

    Stackars rädda ”man”. Att kvinnan förslavats genom alla tider bekymrar dig inte. Du är ”för” jämlikhet… så ädelt. Att kalla Fi för extremfeminister visar bara att du har noll koll. Du är kanske ”kvinnohatare” själv? Ignorans är vad du presenterar, stackare.

    mvh
    Sam B.

  6. Espresso Kid said,

    Det är väl bra om FI lyckas få in kvinnofrågor i debatten. Alliansen med Kådisarna i spetsen tycker ju inte att det är en speciellt viktig fråga.

  7. Artikel 19 said,

    ”Det är väl bra om FI lyckas få in kvinnofrågor i debatten. Alliansen med Kådisarna i spetsen tycker ju inte att det är en speciellt viktig fråga.”

    Jasså? Ja, om du vill betala 400 000 så varsågod. Jag vill inte att ett parti ska få förtäckta partistöd betalda av mig via skattsedeln.

  8. Artikel 19 said,

    Jag undersökte Feministiskt initiativs relation till aktuell delegation och fann en tydlig koppling mellan Fi:s högsta ledning och ledamöterna i kommittén som beviljade partiets bidrag. Jag konstaterade även att kommittén inte borde bevilja Fi bidrag och att kommittén borde återkräva partiets etableringsbidrag.

    Artikel 19, Fel att bevilja Feministiskt initiativ etableringsbidrag:
    http://artikel19.blogspot.com/2008/01/fel-att-bevilja-feministiskt-initiativ.html

    Artikel 19, Staten och Feministiskt initiativ, sida vid sida, tillsammans hjälps de åt:
    http://artikel19.blogspot.com/2008/01/staten-och-feministiskt-initiativ-sida.html

  9. Jisses, Artikel 19 tar i så han nästan spricker. Jag blir nästan lite full i skratt när han uttrycker det som om han själv efter fett med grävande journalistiskt arbete ”funnit” både det ena och det andra.. Lite bittert då att allt som vi i F! gjort vad det gäller att rekviera ett folkbildningsbidrag (inget partistöd alltså) från kommittén för kvinnors organisering har varit en helt öppen och legitim process?

    Vår talesperson Stina Sundberg jobbar med folkbildning på nationell nivå, och det har varit helt öppet från hennes sida. Att vi skall syssla med folkbildning har varit med i våra stadgar sedan starten 2004, och vi lade det åt sidan lite till efter valet, svårt att hinna med att bygga upp alla bitar av en organisation.. Vi har fått bidraget villkorat mot att vi inte ställer upp till val det året, och kommittén som beviljade oss bidrag 2007 visste att vi skulle fatta beslut om saken 2008, så även det har varit öppet.

    Inget beslut är dock fattat, medlemmarna kanske tycker att vi inte skall ställa upp i något val eller bara till riksdagen eller vad vet jag. Så, det är först i maj som vi vet.

    Mer om folkbildningsbidraget: http://birgerbloggar.blogspot.com/2008/01/sanningen-om-fi-valet-och-pengarna.html


Kommentera

