15 januari, 2008

Svenska försvaret försvagas…

Posted in nyheter, tankar tagged , , den 7:41 e m av ZeeJay

Jag har inte gjort lumpen… och jag är stolt över det… Jag gjorde verkligen mitt bästa för att slippa… skulle det bli krig här i landet så kommer jag nog att dra mitt strå till försvarsstacken ändå.

Men nu är det alltså dags för försvaret att dra åt svångremmen rejält. grundutbildningen kortas, slutövningen tas bort… Flygtimmarna för luftvapnet halveras

Samtidigt diskuteras försvarssammarbete med norge och finland…

Jag har en mycket bättre idé…

Använd slutövningarna till att invadera Norge, använd den norska oljan till att bekosta fortsatt flygning och resten av underskottet… Sen tar vi Finland när vi ändå håller på och kanske sneglar lite på danmark oxå… Låt sverige bli en stormakt igen…

Folkpartiets krav om att alla ska kunna svenska (om dom inte glömt bort det nu…) gör att en hel hög med SFI-lärare kommer i arbete.

Innan ni hoppar på mig: IRONI!!!!

😉

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer »

  1. blondie60 said,

    utan att frågesätta; varför är du stolt över det? en fråga från en kvinna och mamma…

  2. ZeeJay said,

    Svar till blondie60: mest för att alla envisas med att tjata om hur viktigt det är att göra lumpen, och att man inte ska försöka slippa… därför har jag bestämt mig för att vara stolt.. 😉


Kommentera

