9 januari, 2008

Nivå: Skyll dig själv…

Posted in internet, nyheter, tankar tagged , , , , , den 2:12 e m av ZeeJay

http://sydsvenskan.se/sverige/article292032.ece

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=731129

Strypningslek??? VA??? varför det? hur dum får man bli?

och uppenbarligen är det massa folk som håller på med detta… vad får dom ut av det? Finns visst hemsidor för det…

Fattar man inte att man dör om man stryper sig? Det var en gång en vetenskapsman som myntade uttrycket ”survival of the fitest” och det är vad tror händer här… människorasen gallrar ut sig själv och de som är tillräckligt korkade överlever inte…

för visst fan måste man vara ganska korkad för att göra något sånt här?

jaja…

6 kommentarer »

  1. fotbollstankar said,

    Vad ödmjukt och intelligent skrivit!

  2. ZeeJay said,

    Svar til fotbollstankar:
    Ja, jag är faktiskt riktigt stolt… 😉

  3. Peter said,

    Efter att ha läst ditt inlägg så måste jag hålla med. Men jag tror inte att det är den tolvårige pojken som borde har gallrats ur vårt samhälle. Jag är rätt säker att det snarare är du…

    Det som har hänt är en tragedi och med ditt inlägg skrattar du pojkens föräldrar i ansiktet.

  4. cosse said,

    Antar att du själv också är ca 12 år då?

    Idag kan jag också enkelt idiotförklara mina egna handlingar i den åldern…

    menmen… vissa vräker ur sig vad som helst för lite uppmärksamhet på nätet…

    smart? Tja… döm själv.

  5. ZeeJay said,

    Svar till Peter: Vill påpeka att jag inte skrattar det minsta… Är snarare väldigt nedstämd över vart världen är på väg…

    Tragedi? Det beror på hur man ser på det… tragedin i det hela är att 12-åringar (samma tolvåringar som anser sig tillräckligt vuxna för att dricka hembränt utanför korvmojen på fredagkvällarna) inte har tillräckligt mycket vett för att inse att det inte är vidare smart att strypa sig själv…

    Svar till cosse: det var rätt många år sen jag var i den åldern.. och visst, ser man tillbaka så gjorde man en del dumheter… men INTE FAN gjorde man något som man VISSTE skulle ta död på en…

    Uppmärksamheten skiter jag alvarligt talat i… och jag har aldrig utmålat mig för att vara politiskt korrekt, jag tycker vad jag vill och står för det…

  6. […] visst försvara mig… I mitt tidigare inlägg: https://zeejay.wordpress.com/2008/01/09/niva-skyll-dig-sjalv/ så påpekade jag hur djävla korkat det är att ens pyssla med saker som […]


Kommentera

