9 januari, 2008

Bara bara bröst

Posted in nyheter, tankar tagged , , den 9:20 e m av ZeeJay

I sundsvall är det okej att bada topless om inga andra gäster tar illa vid sig…

Läs artikel här: Aftonbladet DN

Nätverket ”Bara bröst” tycker att det är en jämställdshets fråga… får männen gå utan överdel så ska kvinnorna oxå få det…

På stranden/badhuset känns det väll hyfsat logiskt…

Men män går barbringade på andra ställen oxå… ICA till exempel…

Till sommaren förväntar jag mig att få se medlemmarna i Bara bröt utföra sina ärenden i det lokala centrumet lika barbröstade som männen… – som en rättighet lixom…

Men å andra sidan – vad spelar det för roll? är det några män som bryr sig? för det väll dom som borde reagera? jag har en aning om att det är ”tanter” som reagerar på det här… och då menar jag inte kvinnor i en viss ålder.. utan kvinnor med en viss mentalitet.. smma kvinnor som skriver lappar i tvättstugan…

3 kommentarer »

  1. helena55 said,

    ja, absolut handlar det om en jämställdhetsfråga. Rent ideologiskt skulle jag vilja säga att det är lika OK för kvinnor som för män att gå barbröstade på ICA, sen är det iofs så att jag inte tycker att det är så passande att gå barbröstad på just ICA – varken för män eller kvinnor.

  2. ZeeJay said,

    Svar till Helena: Problemet är att för den äldre generationen ÄR kvinnbröst ”sexifierade” Personligen skulle jag gärna se att det blir krav på att håriga bröst bör döljas, såvä kvnno som mansbröst.. 😉

  3. Thomp@ said,

    Sant som det är sagt! Inga bara bröst på ICA eller restaurangen ”Gyllene Måsen” för något av könen men gärna på stranden, i parken, promenade, cykelturen, badhuset mm för alla. Åtminstone ska det inte vara förbjudet för bara det ena könet…


Kommentera

