20 december, 2007

Misstänkt pga av handstilen…

Posted in nyheter, tankar tagged , , , , den 12:00 f m av ZeeJay

http://sydsvenskan.se/skane/article288489.ece

ja, vad ska man säga… En skola i hörby har via klotter blivit hotad för att ”det som hände i finland kommer att hända här den 8 jan…”

Det är ju helt klart mer effektivt att hota skolan PÅ skolan, där någon berörd människa ser det än som i finland, via Youtube…

Men ändå… kan inte bara dessa människor gå till kuratorn och säga: jag känner mig utanför, ingen bryr sig om mig, snälla tyck synd om mig… ???

Jg är ganska säker på att det är där problemet ligger i de flesta fall… i vissa fall skulle visserligen tvångströja och medicinering vara bästa lösningen men dom är nog lätträknade…

I vilket fall som helst är det enormt synd att folk känner att dom ska behöva ta till sånt här för att få uppmärksamhet…. men i dagens samhälle räcker inte ens blogg till… eller det kanske är det som är problemet… får man inte ihop sina tusen sidvisningar per dag kan man alltid skjuta ihjäl sina klasskamrater och blogga om det… då ökar nog sidvisningarna.. då blir man känd…

 nu kom jag av mig… det viktiga är att skolpersonalen genom att jämföra handstilen på klottret med inlämningsuppgifter nu åstadkommit en misstänkt… så det verkar som om skolan kan vara lugn den 8:e…

Affiliator Affiliateprogram

2 kommentarer »

  1. blondie60 said,

    ja detta är en svår fråga tycker jag….är man utanför, mobbad,ensam man kanske inte vill / kan gå till en kurator eller har tillit för denne. Men att göra någon större gärning mot skolan, då är man säkerligen redan på någonslags medecinsktprogram.

  2. ZeeJay said,

    Svar till Blondie: vad jag menar är ju att det är ett liiiite väl stort steg att ta… man tycker ju att en ”civiliserad människa” ska kunna lösa situationen på ett bättre sätt…


Kommentera

