19 december, 2007

En liten seger för fildelarna…

Posted in internet, nyheter, tankar tagged , , , , , , den 12:37 e m av ZeeJay

http://sydsvenskan.se/nojen/article288383.ece

http://www.corren.se/archive/2007/12/18/jib1g2kanpl8vtw.xml

En stackars 31 åring som i mars blev väckt av att en hög med poliser ville göra husrannsakan har nu fått ett liiiite lättare liv, åklagaren drar tillbaka vissa åtalspunkter. Det går inte längre att styrka att mannen gjort enorma mängder musik tillgängligt via internet. däremot står punkterna om fildelning kvar.

Leder detta till en fällande dom med ett straf högre än böter blir det inte roligt att vara fildelare sen. Polisen kommer då att få rätt att spåra IP-nummer och vi kan räkna med att det kommer att göras mängder med husrannsakningar framöver.

Att inte polisen kan ägna sig åt viktigare saker övergår mitt förstånd…

Att inte film & musik industrin förstår att fildelningen ÖKAR deras inkomster övergår oxå mitt förstånd. Om dom bara tar ut skäliga priser för en CD så kommer dom att se att försäljningen ökar igen…

Jag har bekantskapskretsens största samling av ORGINAL CD’s och filmer, detta till trots att internet och nedladdning är så tillgängligt.

Jag ser det som en rättighet att kunna lyssna igenom en skiva ett par gånger innan jag betalar över 200 spänn för den… Många av de filmer jag har är sådana jag blivit positivt överraskad av när jag sett dom, filmer jag ALDRIG skulle betalat för att se från början…

_________________ 

DISCLAIMER: Givetvis laddar jag inte ner något själv, i de fall jag får tillgång till nedladdat material är det hemma hos bekanta…

_________________

2 kommentarer »

  1. nivadwlapu said,

    ephedraephedrine


Kommentera

